Německé polopásové vozidlo Sd.Kfz 9/1 FAMO COBI 2281 - World War II
výrobce: | COBI |
katalogové číslo: | COBI-2281 |
EAN: | 5902251022815 |
dostupnost: |
Skladem-ihned k odeslání |
cena bez DPH: | 735 Kč |
| 889 Kč |
Víte, že:
- Vývoj vozidla započal již v roce 1936 na základě zadání německé armády hledající silné terénní vozidlo pro vlečení těžkých děl a nákladů o hmotnosti až 22 tun.
- Vozidlo vyráběly společnosti FAMO, Vomag, ale také československá TATRA.
- První prototyp označený jako FM GR1 byl vybaven silným motorem Maybach, který však spotřeboval 100 l benzínu na 100 km jízdy, a v terénu dokonce až 300 l.
- Sériově vyráběný model F3 dostal motor nový, ale problém s vysokou spotřebou se vyřešit nepodařilo, ba naopak.
- Vyprošťovací vozidlo 9/1 mělo místo nákladního prostoru instalovaný jeřáb Billsten o nosnosti 6 000 kg a s navijákem o tahu až 40 tun.
- U pozdějších verzí byly některé části kovové konstrukce z důvodu nedostatku materiálu nahrazeny dřevem.
- Vozidla FAMO se hojně používala pro vlečení těžkých tanků na větší vzdálenosti, kdy se řadila dvě vozidla FAMO do řady za sebe.
- V různých verzích bylo vyrobeno celkem 2 500 ks.
Technické parametry:
- rozměry: délka 8,25 m, šířka 2,60 m, výška 2,86 m
- hmotnost 18 000 kg
- pohonná jednotka benzínový 12 válcový motor Maybach HL108 TURKM o výkonu 184 kW
- počet převodových stupňů 7 vpřed + 3 vzad
- maximální rychlost 50 km/h, teoreticky až 65 km/h, ale tato rychlost se s ohledem na životnost pásů nevyužívala
- spotřeba paliva 110 l / 100 km na silnici a 320 l/100 km v těžkém terénu
- dojezd 260 km po silnici, nebo 100 km v terénu
- hloubka brodění 0,8 m
- objem palivové nádrže 230 l + 60 - 90 l přídavná nádrž
- maximální hmotnost taženého přívěsu 22 000 kg
- posádka 2
Návod na sestavení
https://www.cobishop.cz/