
Víte, že:
- V roce 1983 se Francie, Itálie, Velká Británie a Německo spojily za účelem vývoje nového víceúčelového stíhacího letounu, který by převýšil nejmodernější ruské stroje.
- Francie ze spolupráce odstoupila a pracovala na vlastním projektu z něhož vzešel právě stíhač Rafale.
- Postupně byly připraveny různé verze pro Francouzské letectvo i námořnictvo.
- První kusy byly zařazeny do výzbroje 18. května 2001 a výroba stále pokračuje.
- Letadlo bylo navrženo jako přirozeně nestabilní, což přináší stroji dobrou manévrovatelnost.
- Až 70% materiálů na letadle jsou lehké a pevné kompozity.
- Instalované motory mají systém pro snížení tepelné stopy a tím se stávají hůře zachytitelné pro tepelně naváděné střely.
- Všechny informace ovládacích panelů mohou být zobrazovány v přilbě pilota.
- Stíhač je vybaven obranným systémem SPECTRA, který umí identifikovat hrozbu na velkou vzdálenost.
- Letoun může nést až 5 přídavných nádrží.
- V různých verzích bylo dosud vyrobeno více než 250 ks.
Technické parametry: 
- rozměry: rozpětí křídel 10,8 m, délka 15,27 m, výška 5,34 m
- pohon 2x proudový motor Snecma M88 s tahem 2x 50 kN
- hmotnost prázdný 9 850 kg, maximální vzletová hmotnost 24 500 kg
- akční rádius 2 000 km
- maximální dolet 3 700 km
- maximální rychlost 2390 km/h
- maximální letová hladina 15 235 m
- stoupavost 304,8 m/s
- pevná zbraň kanón Giat 30/M791 ráže 30 mm
- počet závěsů pro zbraňové systémy 14
Francouzská ministrině obrany Florence Parly:
,,Rafale je rovnocenný jakémukoli existujícímu stíhacímu letounu páté generace. Jeho konstrukce umožňuje průběžnou modernizaci aby tomu tak vždy zůstalo."