
Víte, že:
- Na konstrukci letadla se podílel slavný americký konstruktér Clarence ,,Kelly" Johnson, který chtěl stvořit nejdokonalejší letadlo své doby. Osobně navštěvoval piloty-veterány z korejské války a sepisoval jejich zkušenosti. Na základě získaných informací se rozhodl postavit letoun s nadprůměrnými letovými vlastnostmi na úkor výzbroje a zásob paliva.
- Snad žádné jiné letadlo americké výroby nevyvolává ostřejší spory mezi příznivci a odpůrci jako stroje F-104.
- Stíhač poprvé vzlétl 4. března 1954 pod označením XF-104 z Edwardovy letecké základny v Kalifornii.
- Letové testy nešly zcela dle plánu. Pilot druhého prototypu ztratil nad strojem kontrolu a stíhač byl při následné havárii zničen. Prvnímu prototypu se 11. července 1957 utrhla během letu svislá ocasní plocha.
- Společnost Lockheed zjištěné závady opravila. Přesněji řečeno, mělo se za to, že konstrukční nedostatky se podařilo výrobci odstranit, ale jak se dočtete za chvíli, nebyla to úplně pravda.
- První kusy byly do výzbroje USAF zařazeny 20. února 1958.
- Stíhač s neuvěřitelným zrychlením a stoupavostí brzo slavil prodejní úspěchy. Letadla objednala Itálie, Turecko, Německo, Japonsko, Nizozemí, Belgie a Kanada. Za vysokými prodeji však nebyly kvality F-104, ale obří úplatkářská aféra, která způsobila v Evropě a Japonsku velkou vlnu nevole.
- Problémy ještě prohloubilo velké množství nehod, při kterém jen v Německu zahynulo 115 pilotů.
- Společnost Lockheed čelila žalobě a byla nucena odškodnit pozůstalé. Ano i takové události zkrátka patří do historie letecví.
- Pozdější verze Starfighterů dostaly zvětšenou směrovku, posílené brzdy, odmrazovací systém a brzdící padák, což se stíhače učinilo vlastně dobré letadlo.
- 25 strojů bylo nasazeno během vietnamské války proti sovětským MiG-17 a MiG-21 až do příchodu legendárních Phantomů II.
- Celkem bylo v několika verzích vyrobeno 2 578 kusů.
- Letectvo Spojených států vyřadilo všechna letadla po krátké službě již v roce 1968.
- Nejdéle provozovala Starfightery Itálie až do roku 2004, kdybyly nahrazeny Eurofightery.
Technické parametry: 
- rozměry: rozpětí křídel 6,36 m, délka 16,66 m, výška 4,11 m
- hmotnost prázdného stroje 6 350 kg
- pohonná jednotka proudový motor GE J79-GE-11A Turbojet o tahu 70,3kN
- maximální rychlost 2 237km/h
- stoupavost 250m/s
- maximální letová hladina 15 240m
- objem palivové nádrže 3 440l + 1 290l v přídavných nádržích
- výzbroj 1x rotační kanón Vulcan M61A1 ráže 20mm + až 1 800kg řízených střel, bomb, nebo paliva.
- délka přistávací dráhy min. 2 000m
- posádka 1
Americký pilot Chuck Yeager o F-104:
,,Vím, že mu v Evropě říkali létající rakev. Nebylo to úplně po právu, ale také musím říct, že se nejednalo o žádný zázrak letectví. Je to nejrychlejší stíhačka jakou jsem kdy pilotoval, jen příliš jednostranná. Rychlost ano, stoupavost ano, ale obratnost a flexibility minimální. Vím, že se mě chcete ptát na pověstné vertikální stoupání. Bylo to tak. Stoupání pod úhlem až 70° byl na Starfighteru nejbezpečnější manévr, ovšem dolů už to vybral málokdo."