Víte že:
- automobilka Wartburg nese jmého podle stejnojmenného hradu na jižním okraji města Eisenach?
- společnost Wartburg vyráběla vozy pro NDR od roku 1956 až do smutného konce roku 1991?
- nenechte se ale mýlit, první vůz s touto značkou vyrobili daleko dříve a to přesně v roce 1898 a to už je nějaká tradice že?
- v této automobilce se zprvu vyráběly také vozy BMW?
- starší model 313 byl na autosalonu v New Yorku oceněn čestnou cenou za eleganci?
- vozy Wartburg se vyvážely do zemí Východního bloku, ale také do Finska, Švédska, Belgie, USA, Dánska, Velké Británie a SRN?
- v roce 1976 byla cena vozu 55 500Kčs, tedy v dnešních cenách asi 433 000Kč? Podotýkáme, že průměrná mzda byla tehdy 2381 Kčs.
- model 353 se vyráběl od roku 1966 a následne celých dalších 22 let?
- v Československu byla auta 353 velmi oblíbená pro na tu dobu slušnou výbavu?
- rozměry skutečného vozu jsou délka 4,22m, šířka 1,64m a výška 1,49 m?
- auto poháněl dvoudobý, 3-válcový motor o objemu 992ccm při výkonu 50k?
- automobilka po letech socialistického plánování nedokázala konkurovat západním vozům a tak poslední Wartburg byl vyroben 10. dubna 1991?
- na montážních linkách bývalého Wartburgu vznikají vozy Opel?
Na tomto místě pro vás obvykle máme k zobrazení návod na montáž. Protože se jedná o novinku tak návod doplníme hned, jakmile jej budeme mít k dispozici, ale nebojte. V každé krabici najdete tištěný manuál. No, a když tedy pro vás ten návod nemáme, tak vám přinášíme alespoň následující anekdotu:
Na břehu ostrova stojí zarostlý muž a mává rukama na loď plující okolo něho. "Kdo je to?" ptá se jeden pasažér. "Nevím, ale vždycky se takhle raduje, když jedeme kolem."