Německý střemhlavý bombardér Junkers JU-87B Stuka COBI 5730 - World War II
výrobce: | COBI |
katalogové číslo: | COBI-5730 |
EAN: | 5902251057305 |
dostupnost: |
Vyprodáno |
cena bez DPH: | 1 080 Kč |
| 1 307 Kč |
Víte, že:
- Šéfkonstruktér Junkersu Hermann Pohlmann pracoval na designu bombardéru již od roku 1933.
- Prototyp vybavený ještě britským motorem Rolls-Royce poprvé vzlétl z továrního letiště Dessau 17. září 1935.
- Ve své době šlo o kvalitní a spolehlivý stroj vybavený poloautomatickým asistentem pro vyrovnání střemhlavého letu.
- Na náběžných hranách křídel byla instalována siréna Jericho-Trompete, jejíž jekot doprovázel každý útok letadla.
- Zpočátku byl JU 87 nebezpečnou zbraní Luftwaffe, ale od roku 1940 se snadno stával obětí protiletadlové palby a rychlých manévrových soubojů se stíhači.
- Výroba skončila v roce 1944 kdy zdecimovaná Luftwaffe již neměla dost letadel pro doprovod zranitelných Junkersů.
- V posledním roce války se letadla používala téměř výhradně pro noční mise, aby pod rouškou tmy minimalizovala vlastní ztráty.
- Asi nejúspěšnějším pilotem JU 87 byl Hans-Ulrich Rudel, který na konci války 8. května 1945 odstartoval ze svého domovského letiště v Čechách, aby přeletěl na uzemí obsazené američany a vyhnul se tak zajetí sovětskou armádou.
- Celkem bylo ve 30 různých verzích vyrobeno asi 5 800 ks.
- Ju 87 byl ve výzbroji několika evropských států jako Bulharsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Rumunsko, Slovensko a Španělsko.
Technické parametry:
- rozměry: rozpětí křídel 13,6 m, délka 11,1 m, výška 4,1 m
- hmotnost prázdného stroje 2 750 kg
- maximální vzletová hmotnost 5 000 kg
- pohonná jednotka 12válcový motor Jumo 211DA o výkonu 882 kW
- dolet 790 km
- maximální letová hladina 8 000 m
- stoupavost 5,5 m/s
- maximální rychlost 380 km/h
- objem palivových nádrží 780 l
- výzbroj 2x kulomet MG 17 v křídlech ráže 7,92 mm + 1x zadníkulomet MG 15 ráže 7,92 mm + 250 kg letecká puma pod trupema 4x 50 kg puma pod křídly
- posádka 2
Návod na sestavení
https://www.cobishop.cz/